משרדים
מיתוג, שדרוג והקמת משרדים
בעיצוב משרדים אנו ראשית כל נתמקד ביצירת אפיון תדמיתי והבנת המסרים שיש לשדר כלפי חוץ.
בסקטורים מסויימים, בהם לבעל המקצוע כוח לשנות מציאות של הלקוח (עורכי דין, רואי חשבון, ייעוץ עסקי וכו' ), משקל רב מיוחס לעיצוב הפנים מהיותו אמצעי שיווקי ויצירת תדמית מרכזית של החברה.
מצד שני, במשרדים אשר לא זקוקים לעיצוב כאמצעי שיווק אנו נתמקד במתן ערכים מוספים כגון פונקציונאליות ואסתטיות, זרימה ומעברים גבוהים משתנים לתקרה ועיצוב אופן- ספייס שישדר גם את המסרים התואמים את צרכי הלקוח.
אופן ספייס הינו חלל עבודה מרכזי בו מספר משתנה של עמדות עבודה. ארגון הישיבה במשרד בצורה של אופן ספייס מהווה תנאי אידיאלי ליצירת קשרי חברות בין עובדי החברה, מעודדת תקשורת ומעניקה תחושת קהילה ושותפות המתבטאת בעלייה במורל העובד.
תכנון משרד מסוג זה הינו אידיאלי לעבודת צוות באווירה צעירה ודינמית אך פחות מוצלח למבוגרים שרגילים היו כל חייהם לחדר משלהם.
המעבר לאופן ספייס יכול להיות טראומטי לחלק מהעובדים ויש לשקול זאת.
אופציה נוספת הינה לייצר חדרי צוות קטנים כדי ליצור מקומות שקטים בהם ניתן להתרכז לבד ולקיים לפגישות פרטניות.
בעיצוב משרדים אנו ראשית כל נתמקד ביצירת אפיון תדמיתי והבנת המסרים שיש לשדר כלפי חוץ.
בסקטורים מסויימים, בהם לבעל המקצוע כוח לשנות מציאות של הלקוח (עורכי דין, רואי חשבון, ייעוץ עסקי וכו' ), משקל רב מיוחס לעיצוב הפנים מהיותו אמצעי שיווקי ויצירת תדמית מרכזית של החברה.
מצד שני, במשרדים אשר לא זקוקים לעיצוב כאמצעי שיווק אנו נתמקד במתן ערכים מוספים כגון פונקציונאליות ואסתטיות, זרימה ומעברים גבוהים משתנים לתקרה ועיצוב אופן- ספייס שישדר גם את המסרים התואמים את צרכי הלקוח.
אופן ספייס הינו חלל עבודה מרכזי בו מספר משתנה של עמדות עבודה. ארגון הישיבה במשרד בצורה של אופן ספייס מהווה תנאי אידיאלי ליצירת קשרי חברות בין עובדי החברה, מעודדת תקשורת ומעניקה תחושת קהילה ושותפות המתבטאת בעלייה במורל העובד.
תכנון משרד מסוג זה הינו אידיאלי לעבודת צוות באווירה צעירה ודינמית אך פחות מוצלח למבוגרים שרגילים היו כל חייהם לחדר משלהם.
המעבר לאופן ספייס יכול להיות טראומטי לחלק מהעובדים ויש לשקול זאת.
אופציה נוספת הינה לייצר חדרי צוות קטנים כדי ליצור מקומות שקטים בהם ניתן להתרכז לבד ולקיים לפגישות פרטניות.
משרד עורכי דין - המשקל הרב המיוחס לעיצוב הפנים נובע מהיותו אמצעי שיווק ויצירת תדמית מרכזי – בשל אופי המקצוע. לכן, בתכנון המשרד הושקעה מחשבה רבה, כדי שהעיצוב יהיה יותר מפונקציונאלי ואסתטי וישדר גם את המסרים הרצויים.
עיצוב משרד אופן ספייס - יעילה ונוחה מצד אחד, מאחר שהעובדים נהנים מתחושה של זרימת מידע ותקשורת פתוחה, ומצד שני נטען נגדה שאינה מתחשבת באינדיווידואל ומנטרלת את התחושה האישית.
אווירה במשרד נקבעת גם בעזרת שילובים של צבע ותאורה - תאורת המשרד אינה מהווה רק מקור אור, אלא משפיעה גם על התנהגות, מוטיבציית העובדים והביצועים שלהם.
ההבדלים בתכנון תאורה נקבעים לפי אופי השימוש בחללים השונים.
במשרדים מוארים באור יום. מומלץ להאיר באור לבן קר, כדי שלא ייווצר קונטרסט בין גווני האור השונים.
ככלל, טוען ניסים שוהם , יועץ תאורה ראשי בקרני תכלת אלקבס, התאורה במשרד צריכה להיות אחידה ולא דרמטית. כדאי ליישם תאורת משרד עם נורות פלורסנטיות ולהוסיף נורות להט כאבזרי תאורה דקורטיביים.
תאורה פלורסנטית היא לא ממוקדת, אלא רחבה ושוטפת, אינה מחממת וצורכת מעט חשמל. עבור מי שסובל מהגוון הקר של הפלורסנט, ניתן לפתור את הבעיה באמצעות גווני תאורה הלוגניים חמים, תרתי-משמע.
יועצי תאורה, מהמובילים בשוק, מציינים כי לא מעט משרדים אינם מוארים נכון. בתכנון תאורה, צריך לקחת בחשבון את התאורה הטבעית, כך שזו המלאכותית תתמוך בה. "באמצעות תאורה בהירה וחזקה ניתן ליצור תחושה עניינית, מקצועית, ופתוחה, המתאימה לחברות היי- טייק".
חברת פיליפס מציעה עיצוב תאורה שאמור להגביר את המוטיבציה והתפוקה של עובדי משרד, באמצעות מחזור של תאורת היום, מה שמקנה לעובדים שליטה על סביבת התאורה שלהם.
החברה פיתחה שתי אפשרויות לתאורה בשליטה מרחוק: האחת תאורה אישית, והשנייה – תאורת אווירה דינמית.
התאורה הזו משלבת שני פרמטרים: תאורה בצבעי לבן-חם ובצבעי לבן-קר.
ניתן להתאים את התאורה הדינמית לצורכי המשרד באמצעות תכנות אוטומטי המבוסס על זמן, או באמצעות שלט-רחוק המופעל בידי כל אחד מהעובדים, בהתאם לסוג עבודתו, מצב רוחו ועוד.
בחירת ריצפה:
ריצוף קרמיקה/ גרנית פורצלן
שטיחים בעלי התנגדות שחיקה גבוהה ועמידות באש בעלי תקן לשימוש באזורי מסחר.
פרקט המשרה אוירה טבעית נינוחה.
פרקט עץ מלא מורכב מקורות של עץ אמיתי. כלומר, כל פלטה בפרקט עשויה מעץ לא מעובד, שמגיע בגוש אחד.
עץ האלון הוא העץ הפופולארי ביותר עבור פרקטים מעץ מלא. עצים נוספים, שמשמשים לפרקטים הם עצי הדובדבן והבוק
פרקט שכבות, זהו פרקט, שבו כל פלטה מורכבת מחיבור בין שכבות של עצים שונים. השכבה העליונה, תמיד תיהיה מעץ מלא (אלון, דובדבן וכדומה) והשכבות מלמטה, יהיו מורכבות בדרך כלל מאורן או עץ לבן אחר, שמעורבב עם דבק ונסורת.
ניתן למצוא רמות שונות של פרקטים, שעשויים משכבות עץ – פרקט מסוג רב שכבתי, שעשוי מחמש שכבות, פרקט תלת שכבתי ופרקט דו שכבתי.
פרקט למינציה - מיוצר בצורה תעשייתית, כך, שהוא יוכל להתאים לרוב הכיסים של קהל הלקוחות הישראלי ובאמת, בשל עלותו הזולה, הפך פרקט הלמינציה לפרקט הנפוץ ביותר במשקי הבית בישראל.
המרכיב המרכזי בפרקט הלמינציה הוא לוח ה- HDF (HIGH DENSITY FIBER). לוח, שעשוי מסיבי עץ דחוסים, שהופכים את הלוח לעמיד ויציב מאוד. מעל ללוח הדחוס, ישנם הדפסים שונים, שמחקים את הטקסטורה של העץ. השלב האחרון בייצור פרקט הלמינציה, הוא ציפוי ניילון, שמספק לו הגנה. אותו ציפוי בשכבת ניילון, הוא גם זה שהעניק לפרקט את שמו.
סיווגים פרקט למינציה:
CLASS 31, CLASS 32, CLASS 3
בכדי לקבל רמת התאמה בודקים מספר פרמטרים:
שחיקה, מעיכה, עמידות בלחות (לא מים), נזק מכיסאות גלגלים, סיגריות בוערות ועוד.
CLASS 31 מזוהה כ- AC3. שחיקה קלה - מתאים לבתים בהם התנועה היא מעטה.
CLASS 32 מזוהה כ- AC4. שחיקה בינונית - מתאים למשרדים ולכל האזורים בהם קיימת תנועה בינונית של אנשים.
CLASS 33 מזוהה כ- AC5. שחיקה גבוהה - מתאים לאזורים ציבוריים, לוביים ומקומות בהם תנועה רבה של אנשים, עגלות וכיוב'.
תהליך עבודה ראשוני
מה אני רוצה שהעסק ישדר?
לדוגמא: בקליניקה לטיפולים מומלץ לשדר חמימות גדולה יותר לעומת משרד עו"ד שלרוב ירצה אווירה קלאסית, מכובדת אך מעט מנוכרת וקרה.
להכין רשימה, בת כ- 15 סעיפים שמשקפות את המסר השיווקי של העסק. לדוגמא, מלון בוטיק ספא יבחר במילים כמו: פינוק, תזונה נכונה, בריאות וכו'.
הכוונה היא למצוא את מילות המפתח שיתאימו במדויק לאווירה במשרד, בהתאמה עם המסר השיווקי.
האם יש לכם כבר כרטיס ביקור? לוגו? מהם הצבעים המופיעים בו?
כאן יש מקום לדיון בין מעצבת הפנים של המשרד לבין משרד הפרסום של המשרד. כדאי ליזום פגישה משותפת ולהחליט על קו אחיד, שיהיה מקובל על כל הצדדים הנוגעים בדבר.
לאחר שלוש משימות אלו, אפשר להתחיל לתכנן את עיצוב המשרד, לפי צורת העבודה וההתנהלות של המשרד.
עיצוב משרד אופן ספייס - יעילה ונוחה מצד אחד, מאחר שהעובדים נהנים מתחושה של זרימת מידע ותקשורת פתוחה, ומצד שני נטען נגדה שאינה מתחשבת באינדיווידואל ומנטרלת את התחושה האישית.
אווירה במשרד נקבעת גם בעזרת שילובים של צבע ותאורה - תאורת המשרד אינה מהווה רק מקור אור, אלא משפיעה גם על התנהגות, מוטיבציית העובדים והביצועים שלהם.
ההבדלים בתכנון תאורה נקבעים לפי אופי השימוש בחללים השונים.
במשרדים מוארים באור יום. מומלץ להאיר באור לבן קר, כדי שלא ייווצר קונטרסט בין גווני האור השונים.
ככלל, טוען ניסים שוהם , יועץ תאורה ראשי בקרני תכלת אלקבס, התאורה במשרד צריכה להיות אחידה ולא דרמטית. כדאי ליישם תאורת משרד עם נורות פלורסנטיות ולהוסיף נורות להט כאבזרי תאורה דקורטיביים.
תאורה פלורסנטית היא לא ממוקדת, אלא רחבה ושוטפת, אינה מחממת וצורכת מעט חשמל. עבור מי שסובל מהגוון הקר של הפלורסנט, ניתן לפתור את הבעיה באמצעות גווני תאורה הלוגניים חמים, תרתי-משמע.
יועצי תאורה, מהמובילים בשוק, מציינים כי לא מעט משרדים אינם מוארים נכון. בתכנון תאורה, צריך לקחת בחשבון את התאורה הטבעית, כך שזו המלאכותית תתמוך בה. "באמצעות תאורה בהירה וחזקה ניתן ליצור תחושה עניינית, מקצועית, ופתוחה, המתאימה לחברות היי- טייק".
חברת פיליפס מציעה עיצוב תאורה שאמור להגביר את המוטיבציה והתפוקה של עובדי משרד, באמצעות מחזור של תאורת היום, מה שמקנה לעובדים שליטה על סביבת התאורה שלהם.
החברה פיתחה שתי אפשרויות לתאורה בשליטה מרחוק: האחת תאורה אישית, והשנייה – תאורת אווירה דינמית.
התאורה הזו משלבת שני פרמטרים: תאורה בצבעי לבן-חם ובצבעי לבן-קר.
ניתן להתאים את התאורה הדינמית לצורכי המשרד באמצעות תכנות אוטומטי המבוסס על זמן, או באמצעות שלט-רחוק המופעל בידי כל אחד מהעובדים, בהתאם לסוג עבודתו, מצב רוחו ועוד.
בחירת ריצפה:
ריצוף קרמיקה/ גרנית פורצלן
שטיחים בעלי התנגדות שחיקה גבוהה ועמידות באש בעלי תקן לשימוש באזורי מסחר.
פרקט המשרה אוירה טבעית נינוחה.
פרקט עץ מלא מורכב מקורות של עץ אמיתי. כלומר, כל פלטה בפרקט עשויה מעץ לא מעובד, שמגיע בגוש אחד.
עץ האלון הוא העץ הפופולארי ביותר עבור פרקטים מעץ מלא. עצים נוספים, שמשמשים לפרקטים הם עצי הדובדבן והבוק
פרקט שכבות, זהו פרקט, שבו כל פלטה מורכבת מחיבור בין שכבות של עצים שונים. השכבה העליונה, תמיד תיהיה מעץ מלא (אלון, דובדבן וכדומה) והשכבות מלמטה, יהיו מורכבות בדרך כלל מאורן או עץ לבן אחר, שמעורבב עם דבק ונסורת.
ניתן למצוא רמות שונות של פרקטים, שעשויים משכבות עץ – פרקט מסוג רב שכבתי, שעשוי מחמש שכבות, פרקט תלת שכבתי ופרקט דו שכבתי.
פרקט למינציה - מיוצר בצורה תעשייתית, כך, שהוא יוכל להתאים לרוב הכיסים של קהל הלקוחות הישראלי ובאמת, בשל עלותו הזולה, הפך פרקט הלמינציה לפרקט הנפוץ ביותר במשקי הבית בישראל.
המרכיב המרכזי בפרקט הלמינציה הוא לוח ה- HDF (HIGH DENSITY FIBER). לוח, שעשוי מסיבי עץ דחוסים, שהופכים את הלוח לעמיד ויציב מאוד. מעל ללוח הדחוס, ישנם הדפסים שונים, שמחקים את הטקסטורה של העץ. השלב האחרון בייצור פרקט הלמינציה, הוא ציפוי ניילון, שמספק לו הגנה. אותו ציפוי בשכבת ניילון, הוא גם זה שהעניק לפרקט את שמו.
סיווגים פרקט למינציה:
CLASS 31, CLASS 32, CLASS 3
בכדי לקבל רמת התאמה בודקים מספר פרמטרים:
שחיקה, מעיכה, עמידות בלחות (לא מים), נזק מכיסאות גלגלים, סיגריות בוערות ועוד.
CLASS 31 מזוהה כ- AC3. שחיקה קלה - מתאים לבתים בהם התנועה היא מעטה.
CLASS 32 מזוהה כ- AC4. שחיקה בינונית - מתאים למשרדים ולכל האזורים בהם קיימת תנועה בינונית של אנשים.
CLASS 33 מזוהה כ- AC5. שחיקה גבוהה - מתאים לאזורים ציבוריים, לוביים ומקומות בהם תנועה רבה של אנשים, עגלות וכיוב'.
תהליך עבודה ראשוני
מה אני רוצה שהעסק ישדר?
לדוגמא: בקליניקה לטיפולים מומלץ לשדר חמימות גדולה יותר לעומת משרד עו"ד שלרוב ירצה אווירה קלאסית, מכובדת אך מעט מנוכרת וקרה.
להכין רשימה, בת כ- 15 סעיפים שמשקפות את המסר השיווקי של העסק. לדוגמא, מלון בוטיק ספא יבחר במילים כמו: פינוק, תזונה נכונה, בריאות וכו'.
הכוונה היא למצוא את מילות המפתח שיתאימו במדויק לאווירה במשרד, בהתאמה עם המסר השיווקי.
האם יש לכם כבר כרטיס ביקור? לוגו? מהם הצבעים המופיעים בו?
כאן יש מקום לדיון בין מעצבת הפנים של המשרד לבין משרד הפרסום של המשרד. כדאי ליזום פגישה משותפת ולהחליט על קו אחיד, שיהיה מקובל על כל הצדדים הנוגעים בדבר.
לאחר שלוש משימות אלו, אפשר להתחיל לתכנן את עיצוב המשרד, לפי צורת העבודה וההתנהלות של המשרד.